Nieuwscase

Succesverhalen: trainee Karlijn

Succesverhaal
Trainee
3 oktober '22
karlijn nijveld - online marketeer

Het succesverhaal van Karlijn

In februari 2020 was ik afgestudeerd als interieurontwerper aan de Jan des Bouvrie Academie. Ik had enorm veel zin om aan het werkleven te gaan beginnen, maar een maand later kwam het coronavirus. Een onzekere tijd brak aan, dus (voorlopig) geen baan in de interieurwereld voor mij… Tijdens mijn afstudeerstage kwam ik in aanraking met de kracht van sociale media. Een roze restaurant in Amsterdam werd een hype op Instagram. Dit principe wekte mijn interesse enorm, maar ja en toen… geen werkervaring en geen marketingachtergrond, maar wel met een bak nieuwsgierigheid. Ik plaatste een berichtje op LinkedIn en binnen twee dagen werd ik door Mattijs van Leaped gebeld. Een mega enthousiast en gezellig gesprek en met de vraag of ik langs wilde komen in Amsterdam (tegenwoordig is dat Hilversum, scheelt echt een stukje reizen vanuit het Oosten ☺). Het klikte gelijk en eerlijk wat had ik te verliezen… Ik bouw twee jaar werkervaring op in een ontzettend mooie branche met goede begeleiding en met toffe mensen op me heen. Na twee jaar kan ik zeggen dat dit de juiste keuze is geweest!

Hoe heb je de opleiding ervaren?

De eerste dag was intens, heel intens. Er kwamen allemaal termen op me af waar ik nog nooit van gehoord had zoals; KPI’s, CTA en CTR’s. De eerste 7 weken waren pittig, maar heel leerzaam. Dankzij de oefeningen, video’s en de begeleiding begon ik de wereld van online marketing langzaamaan steeds meer te begrijpen. Tijdens de opdrachten ontdek je ook precies welke kanten je leuker vind en welke kanten je minder leuk vindt. 

De docenten zijn allemaal werkzaam in de marketingwereld en hebben allemaal hun eigen expertise en enthousiasme over het vak. Hierdoor zijn de lessen interessant om te volgen en ontdek je steeds meer je eigen interesses binnen online marketing.

Na 7 intense weken (lees bloed, zweet en tranen; nee grapje!) is het tijd om de theorie in praktijk toe te passen. 

Ik heb een iets ander traject bij Leaped gevolgd dan de meeste Leapers (iets met geval apart of de boerin uit het Oosten, zoals de baas mij noemt). Ik heb de rest van het traineeship intern doorgebracht bij het moederbedrijf van Leaped, genaamd Keenr. Vanuit hier heb ik diverse opdrachten gedaan.

Dat ik mijn creativiteit kon gebruiken bij online marketing wist ik van tevoren niet, maar de kracht van social media en e-mailmarketing heb ik dankzij Leaped ontdekt. Ik heb de social media kanalen beheert voor zowel duurzame platforms, architectenbureaus als tv-programma’s. Daarnaast heb ik ook best veel branding opdrachten gekregen, zoals de nieuwe branding van Leaped en Jos Heeren Transport. Dat maakt de wereld van online marketing zo lekker divers!

“De eerste dag was intens, heel intens. Er kwamen allemaal termen op me af waar ik nog nooit van gehoord had zoals; KPI’s, CTA en CTR’s. De eerste 7 weken waren pittig, maar heel leerzaam. Dankzij de oefeningen, video’s en de begeleiding begon ik de wereld van online marketing langzaamaan steeds meer te begrijpen.”

Welke persoonlijke ontwikkeling heb je ondergaan?

Ik begon met 0,0 marketing ervaring en ben uiteindelijk enorm gegroeid op dit gebied. De diversiteit aan opdrachten heeft mij een duidelijk beeld gegeven van wat ik wel leuk vind in het vakgebied en wat niet. Het belangrijkste voor mij was dat ik mijn creativiteit kwijt kon in marketing. Hierdoor trok de technische en analytische kant mij minder. Door alle verschillende opdrachten kon ik mijn creativiteit op diverse manieren kwijt. Hierdoor is geen dag hetzelfde en blijft het uitdagend! Zo word je telkens opnieuw getriggerd en uitgedaagd!

Hoe was de begeleiding van Leaped?

De begeleiding van Leaped was top! Ik was regelmatig op kantoor om even bij te kletsen (en te ouwehoeren) over hoe het ging en of ik tegen dingen aanliep. Daarnaast zijn er iedere maand lessen. Deze zijn heel verschillend, waardoor het ook interessant blijft! Je pikt er altijd dingen van op en zo blijf je op de hoogte van de laatste trends!

Hoe heb je het traineeship van Leaped ervaren?

Ik heb het traineeship alleen maar als positief ervaren. Ik heb veel geleerd en een nieuwe wereld mogen ontdekken. Ik heb ontzettend veel kansen gekregen, nieuwe en vooral leuke mensen ontmoet en mijzelf mogen ontwikkelen tot online marketeer. Leaped geeft je de kickstart van jouw carrière! (In het Twents zeggen we; wat let oe, oftewel wat houd je tegen om niet te beginnen?)

Völle wille! (Succes!)

karlijn nijveld 2

Ik heb veel geleerd en een nieuwe wereld mogen ontdekken. Ik heb ontzettend veel kansen gekregen, nieuwe en vooral leuke mensen ontmoet en mijzelf mogen ontwikkelen tot online marketeer. Leaped geeft je de kickstart van jouw carrière! (In het Twents zeggen we; wat let oe, oftewel wat houd je tegen om niet te beginnen?)

Karlijn

Oud trainee bij Leaped

Lijkt een online marketing traineeship jou nu de perfecte volgende stap in jouw carrière?

Bekijk hier het traineeship van Leaped of neem contact op met ons om jouw mogelijkheden te bespreken.