Nieuwscase

Succesverhaal: trainee Jamila

Succesverhaal
Trainee
29 maart '24
leaped trainee - jamila smit

Het succesverhaal van Jamila

Na een tijdje afgestudeerd te zijn en al verschillende richtingen te hebben uitgeprobeerd, wist ik dat ik meer de richting van content creatie in wilde gaan. Het maken van beeld is namelijk een van mijn grootste hobby’s als filmmaker. Maar er was één aspect dat ik als social media manager zou missen: het hele ‘achter de schermen’ gedeelte van contentcreatie. Wie is je doelgroep? Hoe vaak moet je posten? Hoe analyseer je de gegevens? Dit zijn allemaal essentiële vraagstukken die je moet kunnen beantwoorden als content creator. Toen kwam ik een advertentie tegen voor een traineeship als online marketeer. Precies wat ik nodig had!

Hoe heb je de opleiding ervaren?

De opleiding was een periode waarin ik veel heb geleerd; ik was geïnteresseerd in het vak en kennis oppikken ging snel. Ik keek met name uit naar de lessen over social media en contentmarketing, maar ik ontdekte ook nieuwe aspecten van online marketing die me interesseerde. SEO en social advertising waren voor mij nog onbekend terrein, maar wekten direct
mijn interesse. Het optimaliseren van zoekmachines is net als het kraken van een puzzel, waarbij je constant moet experimenteren en analyseren. Social advertising gaat hand in hand met content creatie. Op deze manier kun je een account de juiste boost geven die voor hen nodig is.

Wat doe ik nu?

Na de opleiding vond ik al snel een plek als social media marketeer bij een ontwerpstudio. Met mijn ervaring in zowel fotografie als film, en de nieuwe kennis opgedaan over contentmarketing, SEO en social advertising, had ik direct het gevoel dat ik op de juiste plek zat. Ik beheer de social media van verschillende klanten, stel de contentagenda op, maak de content, plan het in inclusief het schrijven van de copy. Daarna monitor ik de resultaten, werk ik datarapporten uit en analyseer ik wat in het vervolg het beste zou werken. Dankzij mijn kennis in social advertising ben ik ook voor enkele klanten aan de slag gegaan met campagnes die ik zelf heb uitgewerkt en uitgevoerd. Ik blijf voortdurend leren; elke campagne levert nieuwe en relevante informatie op waarmee ik verder kan bouwen. Al met al is het een vak waarin je nooit stopt met leren.

Het online marketing traineeship van Leaped heeft me enorm geholpen om op deze positie te belanden. Dit is de baan die ik altijd al wilde hebben, maar het was me niet gelukt zonder de kennis die ik heb opgedaan tijdens de opleiding.

leaped trainee - jamila smit

Na de opleiding vond ik al snel een plek als social media marketeer bij een ontwerpstudio. Het online marketing traineeship van Leaped heeft me enorm geholpen om op deze positie te belanden. Dit is de baan die ik altijd al wilde hebben, maar het was me niet gelukt zonder de kennis die ik heb opgedaan tijdens de opleiding.

Jamila

Trainee bij Leaped

Lijkt een online marketing traineeship jou nu de perfecte volgende stap in jouw carrière?

Bekijk hier het traineeship van Leaped of neem contact op met ons om jouw mogelijkheden te bespreken.