Het succesverhaal van Dani
Als sportliefhebber raakte ik op jonge leeftijd al geïnteresseerd in de marketingcampagnes van Nike en Adidas. Ik vond het tof om te zien hoe zij altijd wisten te inspireren en te activeren. Geen verrassing dan ook dat ik voor de hbo-studie Sportmarketing & Management koos. Na mijn studie heb ik nog een LOI cursus over Social Media & Google gevolgd. Vervolgens was de tijd aangebroken om aan de slag te gaan in het werkveld, in mijn zoektocht kwam uiteindelijk het traineeship van Leaped op mijn pad.
Hoe heb je de opleiding ervaren?
In mei ’22 ben ik gestart met het traineeship bij Leaped. Ik had veel zin om te starten en mezelf verder te ontwikkelen, daarbij had ik het goed getroffen met de andere trainees uit m’n groep Britt, Julia en Rajshri.
De bootcamp is zorgvuldig opgebouwd. Elke week staan er verschillende lessen op het programma waarin diep wordt ingegaan op de specifieke onderwerpen zoals SEA, SEO, E-mail, UX en Social Media. De kennis en opdrachten uit de lessen kan je vervolgens toepassen op een case waar je aan werkt. Lessen worden gegeven door docenten die zelf ervaring hebben in het werkveld, dat maakt de lessen zeer leerzaam. De bootcamp is pittig maar uiteindelijk vond ik het goed te doen, zeker als je actief meedoet in de lessen.
“De lessen worden gegeven door docenten die zelf ervaring hebben in het werkveld, dat maakt de lessen zeer leerzaam.”
Welke persoonlijke ontwikkeling heb je ondergaan?
Vanuit m’n Sportmarketing opleiding had ik al de nodige marketingkennis, maar bij je hbo-studie is het vooral van alles een beetje. Tijdens de bootcamp ga je écht diep in op de verschillende onderwerpen. Ik merkte bij mezelf dat ik in korte tijd al direct grote stappen maakte. Verder vond ik het leerzaam dat je met andere trainees werkt aan een case. Ik merkte dat je door goed samen te werken, elkaar beter kunt maken als marketeer én als mens.
Na de bootcamp ben ik dankzij Leaped aan de slag gegaan bij Increase als SEA Specialist. Bij Increase kan ik mezelf goed verder ontwikkelen door de uitstekende begeleiding en het werken met veel verschillende klanten uit verschillende sectoren. Ook hier merk ik dat ik snel stappen maak in mijn ontwikkeling. Daarbij is het leuk dat ik bij Increase werk met andere (oud-)Leapers Robin en Lotte!
Hoe was de begeleiding van Leaped?
Leaped zorgt ervoor dat jij als online marketeer klaar bent om aan de slag te gaan in het werkveld. Dat is hoe ik het kort gezegd heb ervaren. Ze staan altijd open voor vragen. Ook als je ergens mee zit staan de begeleiders en docenten altijd voor je klaar.
Tijdens de bootcamp kwam ik erachter dat ik echt data gedreven ben. Leaped helpt je vervolgens om ook echt een functie te vinden die goed op die kwaliteiten aansluiten. Daarbij vind ik het prettig dat ze op de hoogte willen blijven van je ontwikkeling nadat je een opdracht hebt gevonden. Maandelijks is er een één-op-één gesprek over mijn ontwikkeling en kan ik ook over andere zaken praten.
Hoe heb je het traineeship van Leaped ervaren?
Ik heb het traineeship zeer positief ervaren. De bootcamp was pittig maar als je gemotiveerd bent kom je daar goed doorheen. Het samenwerken met de andere trainees heeft mij ook goed geholpen. Je leert veel van elkaar en krijgt zo verschillende inzichten. Daarbij mogen de borrels niet ontbreken waar het niet alleen gezellig is, maar waar je ook met andere trainees je ervaringen kan delen.
De komende tijd ga ik mezelf verder ontwikkelen bij Increase als SEA Specialist. Na een drukke maar leerzame start ga ik tevens de Advertising afdeling helpen. Ook daarin kan ik stappen gaan maken!
Tijdens de bootcamp ga je écht diep in op de verschillende onderwerpen. Ik merkte bij mezelf dat ik in korte tijd al direct grote stappen maakte.
Dani
Trainee bij Leaped
Lijkt een online marketing traineeship jou nu de perfecte volgende stap in jouw carrière?
Bekijk hier het traineeship van Leaped of neem contact op met ons om jouw mogelijkheden te bespreken.