Ferdinand: “online marketeer worden? Dit is wat jij moet weten!”

Binnen anderhalve maand praat ik HTML-taal, kan ik conversieratio’s uit het niets doen stijgen en handhaaf ik SEO en SEA als junior specialist. Dat is het streven van Leaped en mij. De afgelopen weken ben ik achter een belangrijk punt gekomen dat voor elke online marketeer geldt: het liefkozen van een compleet eigen taal. Aan Engelse termen en enkele letters met punten geen gebrek. Om een beeld van dit digitale dialect te schetsen, hieronder een handig overzicht!

Google Analytics

-Organische resultaten: de niet betaalde zoekresultaten in Google
-Referral: een bezoeker die afkomstig is van een andere site, bijvoorbeeld via een link
-Tracking Code: een code die het mogelijk maakt om traffic en bezochte pagina’s te kunnen meten
-Spiders: of webcrawler, brengen het web in kaart door pagina’s te indexeren
-Cookies: kleine tekstbestandjes die een website op de harde schijf van je computer zet op moment van bezoek. Zo worden gebruikers van elkaar onderscheiden
-Bounce: een sessie waarbij slechts één pagina van een website wordt geladen

Search Engine Optimization

-CTA: Call to Action, een oproep aan de bezoeker die overeenkomt met het doel van de website
-Robots.txt: tekstbestand dat zorgt voor een lijst pagina’s die niet moeten worden geïndexeerd voor spiders
-SERP: de resultaatpagina bij de zoekmachine na een zoekopdracht, de Search Enige Result Page
-Alt Tag: label dat voornamelijk aan afbeeldingen wordt gegeven, bevordert SEO
-CTR: Click Through Rate, verhouding aantal vertoningen en aantal klikken
-AMP: snel ladende mobiele pagina’s, een Accelerated Mobile Page
-Duplicate Content: tonen van dezelfde inhoud onder meerdere (sub)domeinen

Tot slot

Eind augustus rond ik de masterclass succesvol af en sta ik in de startblokken om de arbeidsmarkt in te duiken. Misschien wel bij uw organisatie. Dan kan ik, hou je vast: nog meer begrippen delen, kijken naar interessante SEO-kansen, een A/B test doen voor diverse nieuwsbrieven, de user experience van webpagina’s onderzoeken, relevante content creëren voor verschillende doeleinden, de voortgang van SEA-campagnes checken, een zoekwoordanalyse doen, de oorzaak van een (te) hoog bouncepercentage achterhalen, toveren, advies geven over een responsive site, afbeeldingen voorzien van alt-tags, kijken naar Robot.txt bestanden, advertentiegroepen opzetten…

Inderdaad. Teveel om op te noemen. Meer weten? Bezoek mijn profiel!

Meer over Ferdinand