Dennis: “de eerste stappen in de wereld van online marketing”

Aangezien je ervoor hebt gekozen om mijn blog te openen, en hopelijk te lezen wil ik mij even voorstellen: ik ben Dennis Das, en op 29 september word ik 34 jaar oud. Na jaren te hebben getwijfeld over het oppakken van een studie heb ik begin juli deze stap genomen. Ik ga je kort vertellen over mijn voorgeschiedenis om verder op mijn ervaringen met Leaped in te gaan.

Waarom deze Masterclass?

Jarenlang zat ik aan te hikken tegen het instromen in een nieuwe opleiding. Hoewel het volgen van een masterclass voor de meeste mensen niet direct een spannend gevoel zal oproepen, was het voor mij een ware ‘leap’. Toen ik enkele jaren geleden de arbeidsmarkt op ging, had ik niet de behoefte om nogmaals de schoolbanken in te gaan. Voor een lange periode was ik tevreden met hetgeen wat ik had bereikt. De laatste paar jaar betrok mij echter steeds vaker het gevoel dat ik stilstond. Dat onrustige gevoel werd ook opgemerkt in mijn cirkel van collega’s en vrienden. Uiteindelijk werd ik door één van hen gewezen op de masterclass Zoekmachineoptimalisatie & online advertising.

Na een korte periode van wikken en wegen besloot ik op deze kans in te gaan. Het programma van de masterclass zou mij kennis laten maken met een nieuwe wereld: online marketing. Een werkgebied waar ik nog niet eerder bewust mee te maken had. Een stap die ik eerder niet heb gemaakt. Bij het inlezen over de mogelijkheden, en de informatie die ik kreeg van de medewerkers van Leaped, begon het opeens te kriebelen. Ik zou terug de schoolbanken ingaan.

Hoe steekt de opleiding in elkaar?

Op 11 juli begon ik samen met mijn nieuwe klasgenoten aan de masterclass in het pand van SRM in Amsterdam. Door de medewerkers van SRM is een intensief programma opgezet. Hierbij ligt de focus op zowel theorie als praktijk. Iedereen die zich aan het einde van het traject een Junior SEO/SEA-specialist wilt noemen, woont iedere week meerdere bijeenkomsten bij. Vanaf de basis wordt vervolgens door de docenten de kennis van de deelnemers opgebouwd. In stappen krijgt iedere deelnemer lessen over Google Analytics, SEO, SEA en User Experience & CRO, en deze kunnen direct worden toegepast in de praktijkcase.

Aan het einde van deze masterclass zijn we in staat om:

-Google Analytics te gebruiken om informatie over gebruikers van de website te verzamelen;
-Doormiddel van SEO de content van de website van klanten aan te passen, eventuele technische drempels weg te nemen en relevante links op te bouwen naar de webpagina’s waardoor de autoriteit zal toenemen;
-Met SEA het beschikbare budget voor advertenties zo efficiënt mogelijk in te zetten waardoor deze tot het meeste effect leiden;
-Via User Experience & CRO de website van de klant inrichten zodat de bezoekers er optimaal gebruik van kunnen maken.

Hoe steekt de praktijkcase in elkaar?

Om de materie die in de opleiding ter sprake komt meteen te gebruiken heeft iedereen een praktijkcase gekregen. Ik heb Stichting PHOV toegewezen gekregen. Stichting PHOV is een onderwijsinstituut met een lange traditie in het opleiden van veiligheidsmedewerkers. Sinds jaar en dag zetten zij zich in om de kwaliteit van hun opleidingen te waarborgen, en zo de kennis van de mensen in dit vakgebied te vergroten.

De organisatie heeft een paar jaar geleden besloten om een nieuwe opleiding genaamd Middelbare Veiligheidskunde aan te bieden. Echter ondervinden zij op deze markt veel concurrentie. Daarom hebben zij mij gevraagd om te helpen bij het laten toenemen van inschrijvingen voor deze opleiding. Doordat de concurrentie zo zwaar is, zal dit geen makkelijke opdracht zijn. Het geeft mij echter veel mogelijkheden om te leren, en te groeien in mijn rol als toekomstig Junior SEO/SEA-specialist.

Wil jij ook de leap nemen en een stap vooruit nemen in de spannende wereld van Online Marketing? Gooi de schroom van je af en neem contact met mij op. Via mijn profiel kun je meer informatie opvragen, en eventuele vragen beantwoord ik graag.

Bedankt voor het lezen. Tot een volgende keer.

Dennis

Meer over Dennis