Aimée: “Mijn reis door de online marketing opleiding”

Hi lieve lezers,

Ik zal mijzelf eerst even voorstellen: ik ben Aimée Theijs, bijna 22 jaar en ik volg de masterclass Zoekmachineoptimalisatie & Advertising bij SRM! Dit is mijn eerste blog waarin ik je meeneem in mijn reis door deze opleiding.

Vorige week zijn we gestart met deze opleiding tot junior zoekmachinespecialist en sindsdien is er veel op mij afgekomen. Ondanks dat de eerste week voor mij tot nu toe best veel herhaling is, was het toch heel intensief en leerzaam. Het was ook wel weer even wennen om na een jaar terug de schoolbanken in te gaan.

Aimée Theijs blog

De online marketing opleiding zelf

Wat ik echt een pluspunt aan deze opleiding vind, is de combinatie tussen de theorie en de praktijkcases. Wij kunnen direct de theorie toepassen in de praktijk en bedrijven helpen met het analyseren van de mogelijkheden die zij kunnen ondernemen om hun online vindbaarheid te verbeteren.

Ook de theorielessen zijn ontzettend leerzaam en bovendien heel intensief. Er komt veel informatie op je af, maar daardoor wordt het wel leuk om steeds meer te weten te komen over hoe de online wereld zich ontwikkelt en op welke manier bedrijven hier het beste op in kunnen spelen. De docenten kunnen vanuit hun eigen kennis, de theorie op een goede en duidelijke manier overbrengen waardoor het voor mij ook heel duidelijk en logisch in de oren klinkt.

Het tofste aan de hele online marketing wereld vind ik de resultaten die je kunt behalen met online marketingcampagnes. Je kunt deze resultaten direct terugvinden in de statistieken in Google Analytics. Als een campagne goed gaat lopen, geeft dit gelijk nog meer motivatie om hierop voort te bouwen.

ME&MATS praktijkcase

“Create little happy moments in life”

Mijn praktijkcase mag ik uitvoeren bij een heel tof bedrijf die helemaal past bij mijn interesses! ME&MATS is een bedrijf gespecialiseerd in het ontwerpen, produceren en verkopen van toffe lifestyle producten. Zij verkopen kaarsen, chocolade, stationary en binnenkort ook handzeep. Alle producten zijn voorzien van verpakking met inspirerende quotes. Hun missie is dan ook: ‘Create little happy moments in life!’

Little happy moments

ME&MATS is een snelgroeiende start-up die haar business voornamelijk haalt uit de business-to-business klanten. De producten ME&MATS liggen in grote warenhuizen over de gehele wereld. Van Nordstrom in de Verenigde Staten tot aan de opkomende warenhuizen van Hudson Bay hier in Nederland. Aan mij de taak om te zorgen dat ze zich ook gaan richten op de business-to-consumer markt door de producten ook via hun website te verkopen aan de eindgebruikers zelf! Het belangrijkste hierbij is om de traffic naar me-mats.com te vergroten. Hierop aansluitend zal ook de website zelf verbeterd moeten, waardoor de kans groter wordt dat de bezoekers ook daadwerkelijk converteren en overgaan tot een aankoop.

Maar nu genoeg over mij en mijn opleidingsreis! Heb je nog vragen of wil je mij graag inzetten om jullie te ondersteunen bij het verder uitbouwen van jullie online business? Schroom niet om contact op te nemen. Op mijn profiel zie je hoe.

Have a nice weekend! ☺

Veel liefs,
Aimée

Meer over Aimée